Formativní hodnocení - jak poskytovat zpětnou vazbu žákům

Formativní hodnocení - jak poskytovat zpětnou vazbu žákům

Kategorie: Kurz
Seznam přání Sdílet
Sdílet kurz
Page Link
Sdílejte na sociálních sítí

O kurzu

Prezentace k dispozici ZDE.

Hlavním cílem poskytování zpětné vazby žákům a studentům je především to, aby se ze svých nezdarů poučili a mohli v budoucnu směřovat k lepším výkonům. Sumativní hodnocení žáků, tedy hodnocení pomocí známky, které drtivá většina škol stále používá jako jedinou formu zpětné vazby, je však pro žáky často demotivující. V tomto kurzu se dozvíte, jak pracovat s formativním hodnocením.  

Nejprve lektor Aleš Kozák vysvětlí rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením. Řekne účastníkům, ve kterých případech je vhodné formativní hodnocení dělat či nikoli. Zaměří se na to, jak se dá s formativním hodnocením ve třídě pracovat, jakými způsoby lze do něj žáky aktivně zapojit a také jak lze ověřit, že se žáci skutečně učí a že dochází ke zlepšení jejich výkonu. Na závěr lektor ukáže několik zajímavých příkladů ze svých hodin fyziky a z hodin svých kolegů pedagogů, kteří mají s formativním hodnocením mnoho zkušeností. Odkaz na tyto příklady z praxe, přehledně připravené v Padletu, najdete ZDE

Aleš Kozák již několik let působí na ZŠ a MŠ Ostašov, která díky projektu Pomáháme školám k úspěchu prošla změnami přístupu ke vzdělávání i k vlastnímu učení. Na škole nyní pracuje jako zástupce ředitele, měl však možnost být přítomen zavádění většiny změn také jako pedagog. Na jejich základní škole již fungují první tři ročníky bez známek.   

Zobrazit více

Co se naučíte?

  • Jak naučit žáky efektivně pracovat se zpětnou vazbou 
  • Důležitost poskytování zpětné vazby v rámci formativního hodnocení 
  • Kdy se formativní zpětná vazba (ne)vyplácí 
Projekt Učíme online vznikl jako aktivita dobrovolníků neziskové organizace Česko.Digital ve spolupráci s American Academy, GUG.cz, Google ČR, Microsoft ČR a dalšími partnery.
Nyní je projekt realizován Národním pedagogickým institutem České republiky (NPI ČR).
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram