Jak budovat učící se komunitu učitelů - učící se skupiny

Jak budovat učící se komunitu učitelů - učící se skupiny

Kategorie: Kurz
Seznam přání Sdílet
Sdílet kurz
Page Link
Sdílejte na sociálních sítí

O kurzu

Prezentace k dispozici ZDE.

Kurz představuje model Učící se skupiny, což je jeden z nástrojů, který podporuje udržitelný rozvoj pedagogického sboru, vzájemné učení, a především realizaci společných změn, např. zavádění dílen čtení, využívání formativního hodnocení, zkoušení badatelského učení, podporu digitální gramotnosti atp. 

Seznámíte se s modelem Učících se skupin (Teacher Learning Communities), které pomáhají k rozvoji pedagogických dovedností a k vzájemnému učení učitelů. Učící se skupinu a aktivity, které v ní mají probíhat, si prožijete na vlastní kůži. Lektor vychází z modelu D. Williama, popsaného v knize Zavádění formativního hodnocení. Můžete se stát účastníky Učící se skupiny a vyzkoušet si všechny její fáze, poté bude shrnuto, k čemu skupina slouží a na co si moderátor skupiny musí dávat pozor. V závěru si pojmenujete úskalí a jak na ně, chcete-li Učící se skupiny zavést i ve svých školách. 

Lektor Aleš Kozák již několik let působí na ZŠ a MŠ Ostašov, která díky projektu Pomáháme školám k úspěchu, prošla změnami přístupu k vzdělávání i k vlastnímu učení. Na škole pracuje jako zástupce ředitele, měl možnost být přítomen při zavádění většiny změn a být toho součástí i jako pedagog.

Zobrazit více

Co se naučíte?

  • K čemu slouží Učící se skupina
  • Jaké jsou fáze Učící se skupiny
  • Jak se má Učící se skupina realizovat (časový plán a důležitost jednotlivých kroků)
  • Jak podporovat vzájemné učení učitelů z pozice formálního či neformálního lídra ve škole
Projekt Učíme online vznikl jako aktivita dobrovolníků neziskové organizace Česko.Digital ve spolupráci s American Academy, GUG.cz, Google ČR, Microsoft ČR a dalšími partnery.
Nyní je projekt realizován Národním pedagogickým institutem České republiky (NPI ČR).
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram