Záznamy z kurzů

Záznamy všech kurzů najdete na našem youtube kanále.

#27 Seesaw v online výuce

Alena Rajnochová učitelka na 1. stupni ZŠ a MŠ Ludgeřovice, Seesaw Certified Educators
Milena Svrčinová – učitelka na 1. stupni ZŠ a MŠ Ludgeřovice, uživa
telka Seesaw

Jak využívat ve výuce Seesaw, jak si vytvářet a opravovat pracovní listy, používat v Seesaw interaktivní učebnice, Jamboard aj.

#26 Naše digitální stopa na Wikipedii

Jaroslav Mašek – je učitelem na střední škole, vede portál o vzdělávacích technologiích Učitelský Spomocník a Virtuální Digicentrum Elixíru do škol.

Jsou digitální stopy a digitální stopy. Digitální stopa na Wikipedii je ta druhá. Co je na ní tak mimořádného a proč má cenu ji vytvářet, a hlavně jak ji vytvářet a jak využít její potenciál ve vzdělávání, na to se podíváme v na tomto workshopu. Co by to však bylo za workshop bez samotné editace. A vyzkoušíme si rovnou editaci ve skupině, podobně jako to můžete zažít se svými žáky. Na závěr se podíváme na možnosti, které se vám nabízí v případě, že to s Wikipedií myslíte opravdu vážně.

#25 Aktivní STEM výuka - proč je to důležité, co učit a jak

Alan Fabík – spoluzakladatel startupu HARDWARIO, bývalý obch. ředitel Jablotronu, věčný student

STEM webinář na téma internet věcí a univerzální bezdrátové tlačítko. Podíváme se také na to, proč je STEM výuka důležitá a jak ji zařadit do vzdělávání našich dětí.

#24 Umělá inteligence pro propojení informatiky a výuky jazyků

Pavel König – spoluzakladatel nvias.org. Nadšenec do nových technologií a objevování jejich potenciálu pro byznys.

Hravé a interaktivní zapojení chatbotů do výuky jazyků. Umělou inteligenci v podobě DialogFlow a Actions on Google je možné využít pro propojení informatiky a výuky jazyků (en, de, fr, es, ...). Na workshopu si vytvoříte vlastního chatbota i interaktivní kvízovou hru.

GEGfest 2020 online (11.–16. května)

Každoroční květnová konference GEG komunity (nejen) o Goolge technologiích se letos uskutečnila online. Vrátit se můžete k záznamům ze společného vysílání i jednotlivých workshopů.

Sobota 16. 5. 2020, 17:30–19:30 – Streamovaný program GEGfestu

  • Ohlédnutí za letošním GEGfestem

  • Vyhlášení výsledků hry a ukázky řešení

  • Co s těmi classroom dál? Jak využít získané nástroje a dovednosti v další výuce?

  • Závěrečný přípitek :-)

#23 Khan Academy a výuka online

Alena Vlachová – učitelka na rodičovské, která pracuje v Khanově škole. Zaměřuji se na smysluplné využití technologií ve výuce a její individualizaci.

Co zažila Khanova škola a Khan Academy během koronakrize? Ukážu, jak použít Khan Academy pro formativní hodnocení na dálku i na blízko. Těžiště obsahu je hlavně v matematice a programování, ale představím i nový kurz od studia Pixar – Jak se tvoří příběhy, který se hodí i k rozvoji vyjadřování i do mediální výchovy. A co navíc umí Khan Academy v appce?

#22 Aplikace pro zábavné a efektivní (nejen) on-line učení

Natálie Nevřelová – učitelka 1. stupně na ZŠ a MŠ Ludgeřovice

Miroslava Bartusková – učitelka 2. stupně na ZŠ a MŠ Ludgeřovice, vedoucí školního parlamentu. Obě pravidelně využívájí technologie ve svých hodinách.

Jak kombinovat aplikace Classkick, Padlet, Jamboard a PicCollage a zároveň pomocí nich hodnotit výstupy žáků (nejen) v on-line výuce? Ukážeme si, jak připravit vyučovací hodinu efektivně a za krátkou časovou dobu.

#21 Formativní hodnocení aneb dáme to na jedničku?

Pavlína Loňková – učí na 1. stupni ZŠ Labyrinth Brno, kde se věnuje i metodické podpoře kolegů. Je autorkou webu www.pancelcino.cz.

Formativní hodnocení nejsou známky. Formativní hodnocení není slovní hodnocení. Formativní hodnocení vlastně není hodnocení. Tak co to tedy je? V roli žáka projdeme praktickým úkolem, který pak v roli učitelů propojíme s teorií. A snad najdeme i odpověď...

#20 4+1 online mapová prezentace ... pokaždé trochu jinak

Karel Malík – zeměpisář na ZŠ Dambořice, člen GEG Brno

Ukáži vám čtyři online mapové prezentace z dílny Google a společnosti ESRI. Podíváme se na jejich klady, zápory a především možnosti do výuky vzdálené i klasické.

#19 Socrative a Kahoot v době online i offline výuky

Lucie Fojtíková – učitelka 1. stupně ZŠ a MŠ Ludgeřovice, koordinátorka Klubu nadaných žákůKarel Moric – ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice, zakladatel GEG My jsme Ludgeřovice Dvě TOP aplikace pro rychlou a jednoduchou zpětnou vazbu od žáků. Ukážeme si jak na to v jednoduché a přehledné aplikaci Socrative a nebezpečně návykové aplikaci Kahoot.

#18 Digitální občanství v mezinárodní spolupráci

Petra Boháčková – zástupce ředitele na ZŠ Dr. E. Beneše v Praze 9 Čakovicích
Martina Kupilíková – ředitelka Centra robotiky v Plzni. Společně se potkávají v DZS, kde obě působí jako ambasadorky mezinárodní spolupráce eTwinning.
"Šest aspektů digitálního občanství..." to je eTwinningový projekt DiCe, na kterém spolupracovaly dvě italské školy a jedna česká. Během webináře se společně podíváme na to, jak lze vzdělávat mezinárodně, na dálku, prostřednictvím technologií a bezpečně.

#17 Vlastní e-booky s Book Creatorem

Iva Loužecká – lektorka na volné noze, od roku 2009 podporuje školy v efektivním využívání technologií ve výce napříč všemi předměty
Book Creator je skvělá aplikace pro tvorbu elektronických knih vlastních, nebo celé třídy žáků (i na dálku). Pomáhá rozvíjet kreativitu, je intuitivní a díky práci se zvukem i videem s ní mohou pracovat dokonce předškoláci. V rámci setkání si sami vyzkoušíte, jak se knihy tvoří a jak žákům umožnit spolupráci na e-booku.

Pondělí 11. 5., 17:30–19:30 h – Streamovaný program GEGfest

  • úvodní slovo (Lenka Urbanová)

  • představení programu celého týdne

  • představení tradiční GEGfestí hry (Štěpánka Baierlová, Roman Podlena)

  • Novinky v G Suite (Radovan Jansa, Dan Thaisz, Pavel Hodál)
    Od loňského GEGfestu uplynul rok a nás čeká podívat se na novinky, které pro nás učitele Google připravil. A podívám se také, na co se můžeme těšit v blízké době :)

#16 Matematika je zábavná

Štěpánka Baierlová – učitelka matematiky a robotiky na ZŠ v Sušici
Také přemýšlíte o tom, jak pro matematiku získat děti, které s ní tak trochu bojují? Jak rozvíjet u dětí matematické a logické myšlení zábavnou formou? Snažím se držet pravidla, že když se děti učí s radostí, mají větší šanci na úspěch. V rámci workshopu si ukážeme aktivity s využitím technologií i bez, které můžeme využívat teď v době vzdálené výuky, ale i po návratu do školních lavic.

#15 Využití (nejen) Google nástrojů pro online výuky zeměpisu

Radovan Jansa – Google for Education Certified Trainer, učitel zeměpisu na Gymnáziu v Novém Jičíně
V rámci webináře si ukážeme, jaké nástroje můžeme využít pro online výuku zeměpisu na střední škole. A rozhodně to nebudou jen Mapy Google nebo Earth, ale také MyMaps, Public Data, Flights, Numbeo, LocalGuides nebo TourBuilder. Kromě aplikací si představíme také zajímavé výukové zdroje, které nám pomohou v naší (nejen) online výuce.

#14 Učíme se online na 1. stupni ZŠ

Alena Machovská učitelka na 1. stupni a mentorka na ZŠ Hlučín-Rovniny, ve výuce uplatňuje prvky dramatické výchovy V rámci webináře vám nabídnu tipy na výuku českého jazyka v prostředí Google Meet se žáky 3. třídy. Zjistíte, které z principů fungujících v běžné výuce, se mi osvědčují i při učení online. Seznámíte se s pravidly, která mi při online komunikaci fungují. Budu s vámi sdílet své zkušenosti a nápady k online výuce a k sebehodnocení dětí a popisné zpětné vazbě.

#13 – Jak organizovat vzdálenou výuku (s využitím Google Učebny)

Jitka Rambousková – učitelka matematiky, informatky a ICT metodik na ZŠ Nýřany, píše blog Co jsem vyzkoušela, kterým inspiruje velké množství učitelů.
Lektorka v rámci webináře představí způsoby, jak si organizovat výuku v Google Učebně, aby byla přehledná pro žáky i učitele. Ukáže i možnosti jejího spojení s jinými aplikacemi, které třeba už používáte.

#12 – Čeština online

Ludmila Kovaříková – učitelka českého jazyka na ZŠ ve Vranovicích, zajímá se o témata čtenářské a digitální gramotnosti, která najdete na jejím bloguTento kurz by měl odpovědět na otázky, jak připravovat materiály pro výuku online, jak zařídit interaktivní setkání a také jak své aktivity vyhodnocovat. Řadu věcí, ať už didaktický přístup nebo aplikace, známe ze svých hodin. Jen je potřeba zapojovat je trochu jinak a učit se věci nové. Proto si ukážeme, jak by taková výuka v češtině mohla vypadat. Začneme povídáním o natáčení videí, přípravě cvičení a procvičování během online hodiny a pokračovat budeme závěrečnými „testy“ a diskusí o zápisech.

#11 – Neformální povídání nejen o výuce na dálku, ale i o vzájemném respektu a komunikaci

Markéta Bajerováředitelka ZŠ a MŠ Záhoří, průvodkyně v programu Ředitel naživo

Karel Derflředitel ZŠ a MŠ Chraštice, průvodce v programu Ředitel naživo, člen networku Trvalá obnova školy

S řediteli dvou škol si budeme povídat o současné situaci. Jak si vedou školy, žáci a rodiče ve výuce na dálku? Co pomáhá a co naopak ničemu neprospěje? Jak se z toho nezbláznit? A jak to vidíte vy?
Online setkání je určeno všem
zájemcům o současné vzdělávání, tedy rodičům, pedagogům i širší veřejnosti. Své dotazy hostům našeho panelu můžete položit prostřednictvím přihlašovacího formuláře.

Velmi vítáni jsou také rodiče a široká veřejnost.

#10 – Labyrintem vzdálené výuky na 1. stupni ZŠ

Pavlína Loňková – Učitelka na 1. stupni a vedoucí metodička ZŠ Labyrinth Brno, autorka webu Pančelčino.cz

Karanténa nás rozdělila, ale internet nás spojuje. Na začátku jsme neměli ani školní účty. Teď se nám daří potkávat se ve všech třídách 1. stupně online každý všední den. Podělíme se o to, jak vypadá naše výuka po necelých pěti týdnech „internetové školy“. V roli žáků si vyzkoušíme pracovat s interaktivní knihou pro nejmenší a představíme Book Creator tak, abyste v něm Vy i děti mohli sami tvořit. A nasdílíme tipy na další užitečné online nástroje.

#9Tipy pro asynchronní výuku v přírodovědných předmětech na

Daniel Pražák – učitel přírodopisu, zeměpisu a angličtiny na ZŠ Strossmayerovo náměstí, iniciativa Otevřeno
Jaké věci fungují v online výuce, pokud nemůžou být všichni na příjmu v jeden čas? Jaké poklady skrývá internet? Jakými slepými cestami není třeba jít, protože tam zabloudil už někdo před námi? Ukážeme si některé praktické tipy, zejména z oblasti přírodovědných předmětů.

#8Jak organizovat vzdálenou výuku (s využitím Google Učebny)

Jitka Rambousková – učitelka matematiky, informatky a ICT metodik na ZŠ Nýřany, píše blog Co jsem vyzkoušela, kterým inspiruje velké množství učitelů.
Lektorka v rámci webináře představí způsoby, jak si organizovat výuku v Google Učebně, aby byla přehledná pro žáky i učitele. Ukáže i možnosti jejího spojení s jinými aplikacemi, které třeba už používáte.

#7Tipy pro online výuku (nejen) na 1. stupni ZŠ

Martina Štikarovská – učitelka na 1. stupni ZŠ v Brně, píše blog SMART fish SEE o svých zkušenostech z výuky
Během kurzu lektorka představí tři aplikace, které se dají využít pro výuku čtení na 1.stupni, k učení nových slovíček a při tvorbě kvizu do všech předmětů. Tyto aplikace oceníte nejen v době online výuky, ale můžete je později využít i k aktivizaci a zapojení žáků při běžné výuce. Těšte se na Včelku, Quizlet a Kahoot.

#6 – Labyrintem vzdálené výuky na 1. stupni ZŠ

Pavlína Loňková – Učitelka na 1. stupni a vedoucí metodička ZŠ Labyrinth Brno, autorka webu Pančelčino.cz

Karanténa nás rozdělila, ale internet nás spojuje. Na začátku jsme neměli ani školní účty. Teď se nám daří potkávat se ve všech třídách 1. stupně online každý všední den. Podělíme se o to, jak vypadá naše výuka po necelých pěti týdnech „internetové školy“. V roli žáků si vyzkoušíme pracovat s interaktivní knihou pro nejmenší a představíme Book Creator tak, abyste v něm Vy i děti mohli sami tvořit. A nasdílíme tipy na další užitečné online nástroje.

#5Jak na vzdálenou výuku na 2. stupni ZŠ

Štěpánka Baierlová – učitelka matematiky a robotiky na ZŠ v Sušici
Školy už jsou měsíc zavřené, situace se začíná stabilizovat, podařilo se nám nastavit nějaká pravidla pro výuku na dálku. Ale co dál? V rámci webináře se s vámi lektorka podělí o své zkušenosti se vzdálenou výukou matematiky. Ukáže tipy pro synchronní i asynchronní výuku, organizaci své práce v Google Classroom. Na chvíli se také postavíte do role žáků a vyzkoušíte si i aktivity pro online hodiny. Část webináře bude věnována i možnostem hodnocení žáků a poskytování zpětné vazby.

#4 Využití Google Suite pro aktivity celé školy

Jan Juříček – učitel angličtiny a robotiky, zástupce ředitele pro pedagogiku na ZŠ Strossmayerovo nám. v Praze, píše blog Ucimesroboty.cz
V rámci webináře lektor představí koncepční využítí Google Suite z pohledu vedení školy a celoškolní organizace práce. Na zkušenostech ze své školy také ukáže, jak se dá ke zpestření distanční výuky využít školní streaming a zapojení žáků do výzev pomocí aplikace Kahoot!

#3Jak na vzdálenou výuku na SŠ

Pavel Sovič – učitel matematiky a francouzštiny na SOŠ v Praze – rozhovor pro Presloviny.cz
V rámci webináře se s vámi lektor podělí o své zkušenosti a nápady, které využívá při vzdálené výuce matematiky a francouzštiny na střední odborné škole. Ukáže, kde brát inspiraci, jak si práci organizovat pomocí MS Teams i jaké aplikace lze využívat k online aktivitám.

#2 - Střední škola - Biologie

Daniela Roreitnerová
Jedná se o ukázku online výuky Biologie pro Střední školy, kde je učitel v roli žáka. Vašimi spolužáky budou další učitelé, kteří jsou v podobné situaci. V bezpečném prostředí si vyzkoušíte, jak probíhá taková výuka & získáte praktické tipy pro Vaší online výuku.


#1 - ZŠ 1.stupeň - Čeština/Angličtina

Martina Dvořáková
Jedná se o ukázku online výuky Češtiny/angličtiny pro 3. třídu, kde je učitel v roli žáka. Vašimi spolužáky budou další učitelé, kteří jsou v podobné situaci. V bezpečném prostředí si vyzkoušíte, jak probíhá taková výuka & získáte praktické tipy pro Vaší online výuku.